XPRESS REVISION SEM1&3 OVERVIEW MINDMAP

XPRESS REVISION SEM1&3 OVERVIEW MINDMAP
SEM1&3 AKAN DIEMAIL SEGERA : RM100.

SELAMAT MENYAMBUT 1 RAMADHAN

SELAMAT MENYAMBUT 1 RAMADHAN KEPADA SEMUA BLOG FOLLOWER DAN PEMBACA YANG SINGGAH DI BLOG INI YANG BERAGAMA ISLAM. SEMOGA RAMADHAN TAHUN INI MEMBAWA RAHMAT KEPADA KITA SEMUA...

PECUTAN AKHIR SEBELUM TRIAL 2011:


SOALAN 1
Huraikan konsep campuran pemasaran dan campuran promosi. [6]

RINGKASAN NOTA/POINT UTAMA/PANDUAN PEMERIKSA

Konsep campuran pemasaran.
Campuran pemasaran-kombinasi pembolehubah di dalam strategi pemasaran-produk, harga, promosi dan petempatan/pengedaran.
-Produk-barangan dan perkhidmatan –dikeluarkan oleh..
-Harga-peletakan nilai produk yang akan dijual...
-aktiviti penyampaian maklumat ....
-Petempatan/pengedaran-meletakkan produk ditempatkan yang sesuai pada pasaran dan masa yang sesuai.


Konsep campuran promosi.
Campuran promosi-kombinasi pemboleh ubah di dalam menjalankan aktiviti promosi -pengiklanan, promosi jualan, jualan semuka dan publisiti dan perhubungan awam.
-Pengiklanan-komunikasi tidak langsung-dibayar oleh pihak pengeluaran –guna saluran elektronik atau media cetak.
-Promosi jualan-aktiviti yang menawarkan insentif jangka pendek-dorong tindakan terus-pengguna.Jualan semuka-penyampaian maklumat -interaksi peribadi antara wakil pengeluar dengan bakal pengguna.
-Publisiti dan perhubungan awam-melibatkan penyampaian maklumat -penghebahan ke atas produk-melalui perkhidmatan berita-berita komersil-saluran media.

0 comments:

Post a Comment

Cikgu aZLy

Cikgu aZLy
KLIK GAMBAR UNTUK DAPATKAN BIODATA Cg aZLy
SELAMAT DATANG KE LAMAN BLOG PENGAJIAN PERNIAGAAN STPM (946). SEGALA MAKLUMAT YANG BERKAITAN DENGAN MATA PELAJARAN PP BOLEH DIKONGSI DI SINI

JADILAH PEMINAT FACEBOOK "PENGAJIAN PERNIAGAAN STPM"

BIODATA LENGKAP Cg aZLy

HP : 013-9319131
EMAIL ADDRESS : cgazly@gmail.com