Telekom Malaysia Bhd (TM) meraikan keahlian program kesetiaan TM Rewards yang kesejuta sejak pelancarannya Jun 2012 yang lalu. Menerusi program kesetiaan itu, ahlinya yang terdiri daripada pelanggan
perkhidmatan TM, Unifi, Streamyx dan talian tetap diberi keistimewaan
dalam bentuk mata ganjaran bagi setiap pembayaran bil. Program
TM Rewards adalah salah satu inisiatif untuk menghargai pelanggan yang
setia memberi sokongan selama ini.
Objektif akhir program TM Rewards ini untuk membina hubungan jangka panjang yang
membolehkan TM mengenali dan mengetahui keperluan pelanggan. Ini secara
tidak langsung membantu TM menghasilkan pakej yang lebih baik untuk
ditawarkan pada masa akan datang. Sehingga kini, lebih 1 bilion mata ganjaran telah terkumpul semua ahli TM. Pelbagai barangan boleh ditebus dan apa yang lebih penting ialah
penjimatan bil telefon dan jalur lebar yang boleh dinikmati.
Selain mata ganjaran, pelbagai kelebihan lain turut ditawarkan antaranya himpunan rakan kongsi dan jemputan ke majlis eksklusif. Malah, anak ahli TM Rewards juga berpeluang menghadiri seminar pendidikan dan motivasi menghadapi peperiksaan.
Untuk menebus mata, pelanggan hanya perlu daftar masuk ke portal TM Rewards atau berkunjung ke mana-mana cawangan TMpoint terdekat.
[sumber: sinarharian 28/10/2012]
Berdasarkan senario di atas;
a. Jelaskan strategi campuran promosi yang telah dilaksanakan oleh Telekom Malaysia Bhd. [8]
b. Huraikan kelebihan apabila Telekom Malaysia Bhd melaksanakan strategi dalam (a). [8]
c. Terangkan jenis keluaran yang dihasilkan oleh Telekom Malaysia Bhd. [6]
d. Berikan perbezaan antara keluaran Telekom Malaysia Bhd dengan keluaran Proton. [6]
e. Huraikan strategi pempelbagaian yang telah dilaksanakan oleh Telekom Malaysia Bhd.[4]
a. Jelaskan strategi campuran promosi yang telah dilaksanakan oleh Telekom Malaysia Bhd. [8]
DRAF PELAJAR:
MENGIKUT BUKU RUJUKAN/PEMBELAJARAN DI KELAS, CAMPURAN PROMOSI TERDIRI DRP :
1. PENGIKLANAN
2. PROMOSI JUALAN
3. PUBLISITI DAN PERHUBUNGAN AWAM
4. JUALAN SEMUKA
Pelajar pelu mengenalpasti campuran promosi yang terlibat sahaja daripada 4 jenis yang wujud:
1. Pengiklanan..? definisi-
-wujud/tidak huraian PEMBUKTIAN DALAM fakta kes-JIKA TIDAK NAMPAK SECARA TERSURAT, PELAJAR PERLU FIKIR SECARA TERSIRAT, IAITU SECARA...
-KBKK- bagaimana pelanggan mengetahui kewujudan TM reward? mestilah sebab wujudnya pengiklanan yang dilaksanakan oleh TM kan..
jadi: pelajar boleh menajwab seperti ini:
1. Pengiklanan-
-definisi -
Pengiklanan didefinisikan sebagai sebarang bentuk persembahan atau komunikasi berbayar, bersifat tidak peribadi, yang ditujukan kepada kumpulan sasaran dengan tujuan untuk mempromosi, memperkenal dan meningkatkan atau melariskan jualan sesuatu produk , perkhidmatan ataupun idea oleh penaja yang dikenalpasti.
-fakta kes- TM telah memperkenalkan program TM Rewards untuk meraikan ahli yang setia melalui proses pengiklanan secara media massa ataupun media bercetak. Contohnya melalui TV, Radio serta iklan di dalam akhbar tempatan.
2. Promosi Jualan-
-definisi-
-Pembuktian dalam kes-
3. Publisiti dan perhubungan awam
-definisi-
-Pembuktian dalam kes-
4. Jualan semuka
-definisi-
-Pembuktian dalam kes-
** Jika pelajar tidak dapat membuktikan secara tersurat/tersirat berdasarkan fakta kes, Fakta utama yang diberikan walaupun betul, tidak diberikan markah.
DRAF PELAJAR:
MENGIKUT BUKU RUJUKAN/PEMBELAJARAN DI KELAS, CAMPURAN PROMOSI TERDIRI DRP :
1. PENGIKLANAN
2. PROMOSI JUALAN
3. PUBLISITI DAN PERHUBUNGAN AWAM
4. JUALAN SEMUKA
Pelajar pelu mengenalpasti campuran promosi yang terlibat sahaja daripada 4 jenis yang wujud:
1. Pengiklanan..? definisi-
-wujud/tidak huraian PEMBUKTIAN DALAM fakta kes-JIKA TIDAK NAMPAK SECARA TERSURAT, PELAJAR PERLU FIKIR SECARA TERSIRAT, IAITU SECARA...
-KBKK- bagaimana pelanggan mengetahui kewujudan TM reward? mestilah sebab wujudnya pengiklanan yang dilaksanakan oleh TM kan..
jadi: pelajar boleh menajwab seperti ini:
1. Pengiklanan-
-definisi -
Pengiklanan didefinisikan sebagai sebarang bentuk persembahan atau komunikasi berbayar, bersifat tidak peribadi, yang ditujukan kepada kumpulan sasaran dengan tujuan untuk mempromosi, memperkenal dan meningkatkan atau melariskan jualan sesuatu produk , perkhidmatan ataupun idea oleh penaja yang dikenalpasti.
-fakta kes- TM telah memperkenalkan program TM Rewards untuk meraikan ahli yang setia melalui proses pengiklanan secara media massa ataupun media bercetak. Contohnya melalui TV, Radio serta iklan di dalam akhbar tempatan.
2. Promosi Jualan-
-definisi-
-Pembuktian dalam kes-
3. Publisiti dan perhubungan awam
-definisi-
-Pembuktian dalam kes-
4. Jualan semuka
-definisi-
-Pembuktian dalam kes-
** Jika pelajar tidak dapat membuktikan secara tersurat/tersirat berdasarkan fakta kes, Fakta utama yang diberikan walaupun betul, tidak diberikan markah.
b. Huraikan kelebihan apabila Telekom Malaysia Bhd melaksanakan strategi dalam (a). [8]
c. Terangkan jenis keluaran yang dihasilkan oleh Telekom Malaysia Bhd. [6]
d. Berikan perbezaan antara keluaran Telekom Malaysia Bhd dengan keluaran Proton. [6]
e. Huraikan strategi pempelbagaian yang telah dilaksanakan oleh Telekom Malaysia Bhd.[4]
1 comments:
Halo, saya Helena Julio dari Ecuador, saya ingin berbincang dengan baik mengenai Perkhidmatan Pembiayaan Le_Meridian mengenai topik ini. Perkhidmatan Pembiayaan FundingLe_Meridian memberi saya sokongan kewangan ketika semua bank di kota saya menolak permintaan saya untuk memberi saya pinjaman sebesar 500,000.00 USD, Saya cuba semua yang saya dapat untuk mendapatkan pinjaman dari bank saya di sini di Ecuador tetapi mereka semua menolak saya kerana kredit saya rendah tetapi dengan rahmat tuhan saya mengetahui tentang Le_Meridian jadi saya memutuskan untuk mencuba untuk memohon pinjaman. dengan Insyaallah mereka memberi saya pinjaman sebesar 500,000.00 USD permintaan pinjaman yang bank saya di sini di Ecuador telah memalingkan saya kerana, ia benar-benar hebat melakukan perniagaan dengan mereka dan perniagaan saya berjalan lancar sekarang. Berikut ialah Penyertaan E-mel Le_Meridian Pelaburan / WhatsApp Hubungi jika anda ingin memohon pinjaman dari mereka.Email:lfdsloans@lemeridianfds.com / lfdsloans@outlook.comWhatsApp Hubungi: + 1-989-394-3740.
Post a Comment