SELAMAT MENYAMBUT 1 RAMADHAN KEPADA SEMUA BLOG FOLLOWER DAN PEMBACA YANG SINGGAH DI BLOG INI YANG BERAGAMA ISLAM. SEMOGA RAMADHAN TAHUN INI MEMBAWA RAHMAT KEPADA KITA SEMUA...
PECUTAN AKHIR SEBELUM TRIAL 2011:
SOALAN 1
Huraikan konsep campuran pemasaran dan campuran promosi. [6]
RINGKASAN NOTA/POINT UTAMA/PANDUAN PEMERIKSA
Konsep campuran pemasaran.
Campuran pemasaran-kombinasi pembolehubah di dalam strategi pemasaran-produk, harga, promosi dan petempatan/pengedaran.
-Produk-barangan dan perkhidmatan –dikeluarkan oleh..
-Harga-peletakan nilai produk yang akan dijual...
-aktiviti penyampaian maklumat ....
-Petempatan/pengedaran-meletakkan produk ditempatkan yang sesuai pada pasaran dan masa yang sesuai.
Konsep campuran promosi.
Campuran promosi-kombinasi pemboleh ubah di dalam menjalankan aktiviti promosi -pengiklanan, promosi jualan, jualan semuka dan publisiti dan perhubungan awam.
-Pengiklanan-komunikasi tidak langsung-dibayar oleh pihak pengeluaran –guna saluran elektronik atau media cetak.
-Promosi jualan-aktiviti yang menawarkan insentif jangka pendek-dorong tindakan terus-pengguna.Jualan semuka-penyampaian maklumat -interaksi peribadi antara wakil pengeluar dengan bakal pengguna.
-Publisiti dan perhubungan awam-melibatkan penyampaian maklumat -penghebahan ke atas produk-melalui perkhidmatan berita-berita komersil-saluran media.
Nota Powerpoint Mikroekonomi
8 years ago
0 comments:
Post a Comment